ESKİŞEHİR İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
MİHALIÇÇIK GÜN SAZAK İLÇE DEVLET HASTANESİ
Hastane Yönetimi
Başhekim
İdari ve Mali Hiz. Müd.
Kurumsal
Hastanemiz
Kalite Yönetimi
İdari Birimler
Vezne
Taşınır Kayıt Birimi
Satın Alma
Personel Özlük ve Yazı İşleri Birimi
Mutemetlik
İş Sağlığı ve Güvenliği
Evrak Kayıt
Bilgi İşlem Birimi
Arşiv
Organizasyon Şeması
Misyon & Vizyon
Bilgi Güvenliği
Hasta Hakları Birimi
Tıbbi Birimler
Anne & Bebek
Anne Sütünün Önemi ve Başarılı Emzirme Eğitimi
Anne Dostu ve Bebek Dostu
Gebe Bilgilendirme Sınıfı
Polikliniklerimiz
DAHİLİYE (İç Hastalıkları)
Doktorlarımız
Poliklinik Hakkında
AİLE HEKİMLİĞİ
Doktorlarımız
Poliklinik Hakkında
AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI
Doktorlarımız
Poliklinik Hakkında
SİGARA BIRAKMA
Poliklinik Hakkında
Acil Ünitesi
Özellikli Hizmetler
Evde Sağlık Hizmetleri
Evde Sağlık Hizmeti Nedir?
Evde Sağlık Hizmetleri Biriminin Görevleri Nelerdir?
Evde Sağlık Hizmetleri Birimi Nasıl Çalışır?
Nasıl Başvuru Yapılır?
Bilgilendirme
Sağlıklı Yaş Alma (YAŞAM) Hizmetleri
Sağlıklı Yaş Alma (YAŞAM) Hizmeti Nedir?
Hangi Hastalar Bu Hizmetten Yararlanabilir?
Dokümanlar
Strateji Geliştirme Başkanlığı Organizasyon Kitabı 2025
Yönlendirme
MHRS
Randevu Al
Nöbetçi Eczaneler
Hasta Rehberi
Hasta-Çalışan Hakları ve Sorumlulukları
Hasta ve Çalışan Güvenliğinin Sağlanmasına Dair Yönetmelik
Hasta Hakları Yönetmeliği
Nasıl Randevu Alınır?
Muayene Saatleri
Hasta Başvuru Bildirim Sistemi
İletişim / Ulaşım
İletişim Bilgileri
Ulaşım
Bağlantılar
Nöbetçi Eczaneler
Hasta Başvuru Bildirim Sistemi
Yönlendirme
Hasta Rehberi
Hasta-Çalışan Hakları ve Sorumlulukları
Nasıl Randevu Alınır?
Muayene Saatleri
Hasta Başvuru Bildirim Sistemi
Hasta Rehberi
Hasta-Çalışan Hakları ve Sorumlulukları
HASTA HAKLARI
Sağlık hizmetlerinden faydalanma ihtiyacı bulunan fertlerin, sırf insan olmaları nedeniyle sahip bulundukları ve T.C. Anayasası, milletlerarası antlaşmalar, kanunlar ve diğer mevzuat ile teminat altına alınmış bulunan haklarını ifade eder.
Sağlık hizmetlerinden faydalanma hakkı
Bilgilendirme ve bilgi isteme hakkı
Sağlık kuruluşunu, personeli tanıma seçme ve değiştirme hakkı
Mahremiyete saygı gösterilmesi
Tıbbi gereklere uygun teşhis tedavi alma hakkı
Tıbbi müdahalede rızasının alınması hakkı
İnsani değerlere saygı gösterilmesi hakkı
Güvenliğin sağlanması hakkı
Dini vecibelerini yerine getirme hakkı
Ziyaretçi ve refakatçi bulundurma hakkı
Müracaat ve şikayet etme, dava açma hakkı
Hasta Sorumluluğu
Hastanın bir sağlık kuruluşuna başvurmadan ve başvurduktan sonraki süreçte yerine getirmesi gereken ödev ve yükümlülüklerdir.
Kişiler kendi sağlığına dikkat etmek için elinden geleni yapmalı ve sağlıklı bir yaşam için verilen tavsiyelere uymalıdır.
Basit durumlarda kişiler kendi bakımlarını yapmalıdır.
Hasta sağlık, sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerindeki değişiklikleri zamanında bildirmek durumundadır.
Hasta, sağlık kurumu malzemelerine verdiği zararları karşılamak zorundadır.
Hasta, tedavisi ve ilaçlarla ilgili tavsiyeleri dikkatle dinlemeli ve anlayamadığı yerleri sormalıdır.
Hasta, yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, gördüğü tedavileri ve tıbbi müdahaleleri, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve sağlığıyla ilgili bilgileri mümkün olduğunca eksiksiz ve doğru olarak vermelidir.
Hasta, başvurduğu sağlık kuruluşunun kural ve uygulamalarına uymalıdır. Randevu tarih ve saatine uymalı ve değişiklikleri ilgili yere bildirmelidir.
Hasta, Sağlık Bakanlığı ve diğer sosyal güvenlik kurumlarınca belirlenen sevk zincirine uymalıdır.
Hasta, sağlık personelinin, diğer hastaların ve ziyaretçilerin haklarına saygı göstermelidir.
Hasta uygulanacak tedaviyi reddetmesi veya önerilere uymamasından dolayı doğacak sonuçlardan kendisi sorumludur.
Hasta, personele sözlü ve fiziki saldırıya yönelik davranışlarda bulunmaz.
Hasta, haklarının ihlal edildiğini düşündüğünde veya sorun yaşadığında Hasta İletişim Birimine başvurur.
Hasta Hakları ile ilgili bilgi almak için Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi 184’ü arayabilirsiniz.
Hasta Hakları konusunda
https://hastahaklari.saglik.gov.tr/adresinden
başvuru yapabilirsiniz.
07 Şubat 2025
×